måndag


jag hittade ett gammalt gulnat papper med en nerskriven dikt i mormors koftficka. har ingen aning om vem som skrev den, iochmed att mormor var analfabet. min knaggliga persiska har tytt fram några fraser och den verkar vara en kärleksdikt. mammas kanske.

jag kan inte vara ledsen. bara arg.
jag är arg. jättearg. men får ju inte vara det. så det resulterar i någon besvärlig rastlöshet gränsande över till orgasmlös kåthet.
jag har städat hela lägenheten. scrubbat toaletten. dammsugit i sängen, i soffan. påbörjat flyttpackningen. slängt hälften av kläderna i garderoben. igen. tvättat handdukar, underkläder. blekt iväg fläckar. rengjort kylen. skrapat bort frost från frysfacket. tejpat fast hallmattan. frustrerad nöjd frustrerad nöjd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida