tisdag

yessah. nu har man varit i sthlm en storhelg. vilket var lagom great vs. halvgreat. lite egoslakt och stundtals förvirrande. och en massa doftande. eller nej, doftande låter mesigt. intensiv inhalering är nog en mer rättvis beskrivning.

är nu hemma i östra grevie och lider av någon konstig rethosta/febersjuka som vägrar bli bra. kan inte få ner något i halsen förutom isglass. är för smittsam och yr för att kunna framkalla, så jag hinner inte med veckans uppgift. vilket egentligen kanske är en bra grej. tog typ 5 spegeltemabilder vs. 30 martinbilder.

har varit lite trött på musik de senaste veckorna. eller nej, trött på att sjunga. trött på att anstränga stämbanden när de uppenbarligen inte vill samarbeta. trött på att det låter skit. trött på att jag ofrivilligt hela tiden kör på någon slags sångerskesång med alla trimmings.
jag vet inte, det kanske blir så här när man inte är så bra på det där med vanliga instrument och sjunger i sammanhang som man inte riktigt har full kvalitativ respekt för.
kanske borde börja göra sånt man gillar. hitta någon som kan spela steel guitar och köra lite hardcore smörcountry. eller köra en googooshcoverkavalkad, vilket jag peppat på de senaste två åren.

nu ska jag vara lite opunk och se om min feber låter mig städa mitt rum till dolly parton medan jag tänker sentimentala borderline småsnuskiga tankar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida