fredag

Den mest händelserika dagen på länge. På ett bra sätt måste jag säga.

Jobb i Rotebro idag. Blev attackerad av en ägarlös vild schäfervalp, vrickade foten och blev kompis med tjocka tjejen i lågstadieklassen. Hon gillade "punk" och Nirvana. I loved her rebellious ass in other words.
Drack även en kort öl med min kusin Nikoo idag. Vilket var något startskott. Har verkligen saknat henne på något vis.
Sen talade jag med Erik på telefon vilket inte kändes sämst. Och kom hem till en färdiglagad middag och en varm, lite sjuk Martin.
Spontaniteten slog till så jag drog till Pappa Grappa och drack öl med Mattias. Sen drog vi till Wollmars. Och sen blev det en promenad. Det var så trevligt att känna att vi båda behövde prata. Om viktiga saker. Lite själviska saker också. Skratta lite. Lite allvarlig blick. Lite terapi helt enkelt. Otroligt värt.
Jag saknar min kamera hela tiden. En djup ångestladdad saknad. Som ett gammalt husdjur.

MEN! IMORGON!
Inget jobb och lite errands. Sedan god middag, wii-kväll och eventuellt lite karaoke i Solna.
På lördag kanske jag träffar Erik. Och på söndag äter jag lunch med min pappa.
Och nästa vecka blir det episk filmvetenskapsvecka med filmvisningar, intro, och föreläsning.

Jag är så pepp. Äntligen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida