fredag

Som många andra fräsiga typer så tänkte jag återinsätta mig i bloggen med ett TEMA. Toppenkul.




Dag 01


En Presentation


Jag heter Melody. Jag föddes en lördag på SöS i Stockholm. Det tog tre dagar. Min iranska, ensamstående mor ville dö. Story of my life.

Jag växte upp i ett vegetariskt hushåll. Frukt var godis. Jag och min ensamstående mor flyttade runt mycket. Jag fick gå i privatskola och på kvällskurser. Men barndomen var annars rätt episk. Bad, lek, konstant lärande, filmer i stora lass, språk, resor och mer lek.

Jag växte även upp med den storhetsvansinniga föreställningen om att jag skulle bli en rik och legendarisk hjälte. Den bubblan spräcktes dock under de två åren jag gick i högstadiet på svensk kommunalskola. Prisad vare jantelagen och innerstadsskolorna.

Jag har sysslat med mycket i mitt liv och haft många, rätt orealistiska ambitioner. Nuförtiden läser jag Bildjournalistik. Jag är inte jätteduktig men jag arbetar hårt med den saken.

Jag har en pojkvän också. Martin. Det är nog fjompigt att nämna det i en presentation av mig själv. Men Martin är en gigantiskt del av den coola, något mer verklighetsförankrade person jag är nuförtiden. Han lärde mig att släppa taget om alla mina besvärliga pretentioner. Han är smart, snäll, varm och medveten. Han är helt olik alla andra. Vi har varit ihop lite över två år nu. Hard core.

Jag har en bästis också. Han heter Erik. Snart har vi känt varann i 10 år.  Jag blir lite varm i hjärtat av det. Jag kommer skriva mer om honom sen.

Jag är väldigt mån om hur andra ser mig i vanliga fall. Ett irriterande drag vars ursprung jag skyller på patriarkatet, miljöbovarna och Hitler.
Men jag har varit rätt ärlig här. Inga försköningar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida