söndag

det är helt fantastiskt vilka saker man börjar märka när man sett alla säsonger av gilmore girls för fjärde gången.
1. alla jävla woody allen referenser. typ minst 15 per säsong.
2. twin peaks-rollspelar-cameos. mädchen amick(shelly), sherilynn fenn(audrey), michael ontkean(sheriff truman).
3. sjukt bra band som gästar. tillochmed om man bortser ifrån troubadour-avsnittet i säsong 6.
grant-lee phillips, sam phillips, yo la tengo, the bangles, the shins, louise goffin, kim gordon, thurston moore(då inte som sonic youth, utan som enstaka musiker), sparks och joel gion från brian jonestown massacre.

det finns ju typ hundra miljarder andra popkultursreferenser som genomgår hela serien. vissa har jag fattat, men jag misstänker att jag har majoriteten kvar, då min koll är rätt medioker.
jag gissar väl egentligen att jag måste se säsongerna fler ggr under de kommande åren, då jag förmodligen kommer ha fått aningen bättre koll och allmänbildning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida