tisdag

nu har hon äntligen kirrat det. kalas kalas. vårt kungahus är mer awkward i tv än åke green inne på kicki's.

sanning. jag tycker inte om när folk lånar mina grejer. särskilt mina egna grejer. och med "mina egna" syftar jag på sängkläder, dator, kamera, vinylskivor, fina böcker, osv. det går bra med kläder, cdskivor, annan elektronik. men ack. när det gäller vissa grejer så lackar jag(det finns så klart vissa som är undantag för detta, men det kändes lite självklart.)
tex. linda. som lånat min vita, mjuka, [smått dyra] filt till sin bror nu när han sover över. han behöver ju filten. och jag använder den inte. men ack, det svider i min hispiga mage när jag tänker på hur den tänjs ut, blir missfärgad och börjar lukta annorlunda.
när folk böjer på ens böcker när de bläddrar igenom. det är också jobbigt. lite som naglar över en griffeltavla, fast visuellt.
jag är din hispiga mormor med alla porslinskatter som du aldrig fick röra vid.

utställning på fotobiennalen om typ en dag. (stress)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida