söndag







Right. En helg i Stockhome. Förmodligen en av de bästa hittills.
Inledde hela skiten med att åka vilse i Nacka och skrapa upp ovansidan av dubbeldäckarbussen som agerade ersättning för tåget mellan Linköping och Stockholm. Busschauffören kunde ingen svenska och hade aldrig varit i stockholmstrakterna, så det ledde till att jag och min stolsgranne agerade tolk, gps och fick även lugna ner 200 apstressade fotbollstjejer/kostymnissar som ville hoppa av innan den serbiska busschauffören from hell körde hela fordonet in i mälaren. Vi var framme kl fyra på morgonen. Tre och en halv timme senare än schemalagt. Fuck yeah.

Dagen efter spenderades på att leka med Gustav, Puma och Martin. Iochmed jesu korsfästelse så var tanken att vi skulle fira judarnas seger med lite israeliskt koschervin och parkmys. Tyvärr var systemet stängt och parkerna blev kalla. Vi drog och drack öl med en mini-menorah på bordet istället. Efter mycket rolig/allvarlig konversation förflyttade vi oss till McDonalds där jag tydligen förtärde min första Big Mac på 9 år, och jag minns det inte ens.
Mattias, Susanna, Denise och Emmi kom på besök, och efter tre öl på Pappa Grappa så rörde vi oss till deras digs i Farsta. Golvmys, matporrprat och kramas i en liten säng. Morgonen efter var oslagbar med påskfrukost, solbadande i hängmattan på balkongen, te och allmän eufori.

Jag mötte upp en fantastisk Becka på eftermiddagen och alkohol inköptes. Vi tog oss även en trip till Stadsmuséet där vi stimulerade vår hjärnor med kyrkor, svensk film och barnrum. Vi gick därefter till Gamla Stan för att hämta upp Frida efter jobbet, äta lite mat/dricka lite läsk och ta oss till japanerna på roslagsgatan. Jag blev bussnostalgisk, värmen var fantastisk och jag fick höra fina historier om fridas japanbesök. Sen blev det superbt jävla parkhäng i tanto där Denise joinade oss. Hon var en ängel och hade med sig gott vin, paprika, cheddarost och vindruvor. Becka hade dessutom en galonbottnad filt som skyddade oss mot det vårfuktiga gräset.
Vi tog oss an en stor del trevliga diskussioner, vi spelade vin/ölregn, kissade som maneter i en parkeringsplats och skrattade tills vi dog.
Festen fortsatte i en tom söderlägenhet där de typiska för/efterfest-aktiviteterna idkades. Aka. browsande av asroliga youtubevideos, massbögeri på facebook, och det drogs långrandiga diskussioner över fantastiskt dumma ämnen.

Då jag skulle upp tidigt som satan för att åka tåg, så körde jag på partypooperstilen och gick och la mig tillsammans med Becka.
Hela denna dag har då bestått av tåg, bil, tåg, buss, tåg, promenad, tre rätt fina timmar på espresso house/max där jag avnjöt extremt dyrt/gratis wifi, och till sist en bussresa på en timme hela vägen hem till ÖG.

Nu är jag utmattad. Nöjd. Älskar solen för att den förgyllde min helg. Glad.
Och nu råpeppar jag faktumet att det bara är 12 dagar kvar tills Martin kommer hem.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida