måndag

jag läser darling och känner små tillbakablickar till stunder jag aldrig varit med om. lite mytomanivarning.

julig helg. jag följde med martin till ikea och blev en femåring. kramade erik sen. julpyntade. lite. såg 2/3 av klappjakten. minns inte riktigt hur jag hamnade i martins säng. men ja.
följde med på underlig julhandel. tygaffär. soundpollution. daglivs. matmatamta. strykafixa jullöpare. simpsons. bad santa. britney. åh britney. pepparkaksdeg. summer of sam. leguizamo. album. sova. dagen efter blev ett tåg/buss-horande unlike any other. börjar avsky tåg något enormt. irriterande människor. människor. jag ogillar människor. vanliga, illaluktande, fulfnissande människor.
jag är trött på den där hemska abstinensfyllda ångesten jag får när jag åker hem till malmö.
en gång till, sen är jag färdig.

idag har fungerat. skolkar digitalbild för att blanda till D76 och neutol, och för att torka min pressade tri-x film. min klass är inte så besvärlig längre. ateljen är min nya favoritplats. trots att det är kallt och vårt internet suger röv. har fått i mig 1 1/2 kanna kaffe hittills. ska sluta. snart.
tog en cigarett med jenny och björn idag bakom huset. det kändes äckligt och dekadent och nästan lite högstadiet. när jag luktade på mina händer efteråt påmindes jag dock om varför jag aldrig fortsatte röka förut.

fick ett paket idag. ingenting i hela vida världen är bättre än att få paket. fick en julskiva och kanelstänger och ett usbminne med urfina bilder.

läste precis igenom inlägget. jag låter som en idiot. men det får vara. out of documenting purposes. måste ju minnas hur jag var under mitt folkhögskoleår senare i livet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida