söndag



Dumma och fulla Frida, Jenny och Anders.

Kontra Melody. Full, dum och armbågad i behagen.

Vi tog oss en spontan resa till Malmö för att kalasa loss det på en dyr dubstepklubb med det ack så fulpretentiösa namnet In-Konst. Jag drog ner ett stort, men okänt antal 4:or med jamesons, Johanna raggade på allt som dansade snyggt och alla andra varvade hoppskuttdans med cancergödning. Alla killar hade avrakat hår, keps och klädde sig anonymt, nästan uniformellt i adidasjackor och blåa jeans. Tjejerna hade större variation då det var en redig blandning av glansiga partyblåsor vs den feminina versionen av den manliga uniformen, alltså adidasjacka plus svart kjol. Min tendens att bry mig om folks specifika klädsel har hittills varit rätt så minimal, men just idag så fanns det en gnagande irritation över alla dessa genrebestämda fula indiekids.

Vi tog en festlig svarttaxi hem genom den tjusiga snöstormen som verkar vilja befinna sig i skåne just nu och jag kom på hur mkt jag gillar snö i billjus på motorvägar.

Kvällens slutsats är hursomhelst att alkohol är fint(bara inte med internatkidsen), indiekids och klubbar suger, pokemon är skojigare än människor, öl luktar illa, anders luktar nyskrubbat badkar, pocky är gott, hallonsaft likaså, scrubs är kul och mitt rum är bäst.
Just nu vill jag bara känna Martins tyngd och doft för han är det bästa som finns, bokstavligen, men han är långt borta så mina halvtunga sängkuddar får duga.

puss, kram och jag hoppas att du får chansen att läsa det här innan jag raderar det pga mitt coolhetskomplex imorgon bitti.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida