måndag


jag vill jag ska jag borde jag längtar

  • åka hem till sthlm permanent och kunna göra saker på riktigt. träffa riktiga människor. gå ut till riktiga ställen. se riktiga band spela riktig musik.
  • ha en egen jävla lägenhet som är min, bara min och ingen annans. eller jo, möjligtvis någon som är bra och snäll. men ack, stabilitet ffs!
  • spela mer musik! sjunga repa spela låtsas vara bra på nåt
  • fotografera någonting annat än mitt eget fula tryne och den fasansfullt tråkiga skånska slätten.
  • kunna göra saker utan att behöva anpassa mig till den horiga jävla skitbussen som slutar gå vid 21:50.
  • kunna prata med martin utan att hela jävla atlanten/stilla havet säger NEJ.
  • dra till cinemateket igen.
  • bygga mitt eget mörkrum.
  • slippa åka tåg.
  • slippa gnälla varje dag.
  • sluta höra alla irriterande kurrande duvor utanför mitt fönster. jag vill ha storstad goddamnit. regn, betong och misär!
  • museum.
  • ett jobb.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida