tisdag


Nu när jag fått allt det essentiellt vuxna avklarat(en livsplan, ett eventuellt jobb, och renlighet.) så verkar hela jag bara vilja återgå till barndomen. Allt produktivt idag har varit irriterande. Laga mat, skriva läxa, betala räkning, etc. Jag bangar. Jag vill bara glo på tv eller porr, halsa cola och eventuellt kanske spela lite tetris.

Nu tänker jag borsta tänderna(gud så jobbigt) och somna till någon kackig natteserie på fyran. Typ Medium.

Btw har denna blogg blivit lite som crack för mig. Utlopp för allt löst som åker runt i huvudet. Självupptagenheten. Men det är ju ingen skam i det. Dessutom förutser jag att de enda som läser vad jag skriver, förutom Martin, Lisa och möjligtvis Becka, är antingen gamla ex, folk på facebook/bilddagboken/flickr som är för mesiga för att skriva, folk jag blivit fiender med som läser i hopp om att hitta nåt att vara skadeglad över(jag är ju så klart en del av denna skara, känn er inte ensamma!) och förmodligen min far.
Just pga. det så har jag en tendens att skriva lite vadsomhelst. To unappeal to any audience. Särskilt mig själv. Försöker vara cool då och då, skriver helt utan realistisk baktanke eller sunt förnuft när tillfället kommer upp och ibland tar jag mig i kragen och skriver något med lite substans, främst i gnällig kritikform.
Jag kan inte vara smart och cool som typ Martin, som skriver om riktiga saker/upplevelser, eller likt Becka, som onanerar med ord och nostalgi och hennes ofantliga mängd allmänbildning, eller ens vara en sån som Erik, som anser sig vara för cool(aka. stressad) för att ta del i hela grejen. Jag skriver oftast helt utan, eller med för mycket självdistans, och jag tror att jag har min repetitiva, smått självupptagna mall för att kunna fokusera in på en grupp av läsare som finner utvecklingen intressant men som bara läser texterna översiktligt. Ehem.

Det blev mycket längre, och definitivt tjatigare än vad jag hade planerat. Jag borde inte skriva så mycket när jag är så trött som jag är nu. Allt blir osammanhängande.
Men äh. Det får ni väl ta.

Jag har kollat klart på andra säsongen av Californication. Jag är pepp.

2 kommentarer:

Blogger R sa...

Jag läser minsann, sugarpie. & I like it. Det är mycket hög igenkänningsfaktor på dina gnälloreranden. Och så vill man ju hålla koll på vad du pysslar med i civilisationens utkanter!

Det här är för övrigt andra gången den här veckan någon jämför min stil med onani. Jag hoppas att det är bra. Jag menar, vem gillar inte onani?

1:20 em  
Blogger Martin sa...

Jag tittar bara på bilderna, vem orkar läsa allt du skriver om din äckliga pojkvän ändå?
Mer bilder! Mer naket!
Du är ju fett snygg.

11:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida