fredag

det blir alltid så här. alltid.
skjuter upp på allt till sista sekund.

inatt kommer jag sova 3 timmar, gå upp vid 6, skriva ut 25 värdelösa foton till workshopen, skippa frukost, stressa till föreläsningssalen, genomgå en måttligt förödmjukande process som främst går ut på att 60 personer skrattar åt att jag vill söka en fotojournalistutbildning med enbart lofi-flummiga analoga skitbilder som främst passar in på lava's ungdomskonstskitutställningar, stressäta en oidentifierbar lunch, diska ett berg, packa ner en massa mat, klämma in det sista av packningen i min redan överpackade resväska, ta första bästa buss in till malmö där jag dumpar min packning hos lovisa, anton & björne, gå runt i stan och köpa de sista nödvändigheterna, gå på bio, och sedan åka hem till femmorna och däcka i deras hall kl 20:00.
jag lär även försova mig till mitt tåg till sthlm. jag har tom. drömt att jag kommer göra det. två ggr.
det roliga är att stressen lär fortsätta i sthlm. först ska jag få nyckel av martins mor, dra hem till martins obebodda lägenhet, dumpa min packning där, handla mat, förbereda mat, sno hans dusch under de sista minuterna innan tåget till märsta åker från södra station, och typ springa hela vägen mellan märsta station och terminal 5.

men åh! martin kommer hem! och jag kommer till sthlm! jag ska träffa alla fina och höra på den fantabulösa musiken och ta de medelmåttiga men ack så sentimentala bilderna.
yay!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida