måndag





martin besökte mig i malmö för typ en vecka sen förresten.
vi:
-åt spongebobchoklad
-lagade hutlöst god mat
-såg på gilmore girls
-hittade världens bästa sötsaksaffär
-drog till stadsbiblioteket, vackraste byggnaden i stan.
-åkte trampbåt, vilket var mer romantiskt i teorin än i praktiken. men ack!
-matade DUCKS och RABBITS
-pekade och skrattade åt GEESE
-gick på vegomässan och åt gratis mat
-fascinerades över flygande fontänvatten
-besökte star wars-samlarbutiken
-hade ett vattenkrig på gräsmattan
-åt den bästa veganpizzan ever på Pizzeria Algarve

Malmö upptäcktes på nytt. allt var skoj, kul och glittrigt. allt blir skoj, kul och glittrigt med Martin.

sommarplanerna börjar arta sig. jag har börjat styra upp med packningen. jobbgrejen är inte lika ångestladdad längre. allt börjar bli bättre. peppen lagrar sig.

på tal om pepp så börjar uppstyrningen av min och Martins USAtrip. USAtrippen som lär bli höjden av allt coolt, skoj och nomz vi har peppat det senaste halvåret. planerna hittills är iallafall att vi flyger till LA och byter sedan direkt till ett flyg till Vancouver, hyr en bil där, roadtrippar ner till Mexiko, tillbaks upp till LA och tar flyget hem till Sverige därifrån. inplanerade hållplatser är, än så länge, Seattle, Orange County, Palm Springs, Santa Barbara, Sacramento, San Francisco, Fresno, San Diego, Las Vegas och så många obskyra, skamfullt turistfattiga småstäder vi hinner med.
vår packning kommer bestå av två moleskin travel notebooks, x antal kameror, två macbooks, två överfyllda plånböcker, the clothes on our backs och när vi kommer fram så köper vi varsitt par hawaiishorts och varsin surftischa.

annars har jag suttit och kollat på sånt jag tyckte var askul förut.
typ detta: http://lazymuffin.deviantart.com/art/Tumor-Flash-8-36011831
och videon som, i tiotals timmar, fick mig och Ellac att sjunga med i/gapflabba åt under sommaren 2005: http://www.youtube.com/watch?v=R7L9Z1C97Kw

om nästan exakt två veckor är jag hemma i Stockholm igen. inga fler använda bindor på golvet på toaletten, inga bråk över disken, inga spindelnät, inga kråkor som kraxar och väcker en kl 05:00 på morgonen och inga jobbiga matstölder. jag kommer sakna det så jävla mycket. det, plus skånes episka slätter och rapsfält, den konstanta tillgången till ett mörkrum och alla tjusiga skånelängor.

nu ska jag kolla på Pippi Långstrump och äta grillad paprika på skånskt surdegsbröd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida