tisdag

Igår såg jag och Martin Inglourious Basterds på Rigoletto och det var grymtastic.
Då jag förlorade min galapremiärsoskuld så vandrade jag storögd nerför den röda mattan och blev nästan lite ledsen när fotograferna från Hänt Extra såg på mig helt ointresserat men tjöt av glädje när en anonym(i mina ögon) stureplansprofil/kändis gick förbi. Det var konstiga män i kepor och höghattar som stod vid entrén som jag trodde var tematiska men som tydligen tillhör hela röda mattan-grejen och finns varje gång. Kändis efter kändis gick förbi mig och jag fick anstränga mig för att inte glo som den oglamourösa, oberesta sandnegertjejen från ghettot som jag är.

Martins föräldrar passade några fina platser på balkongen åt oss och efter 30 min kom äntligen regissörmannen himself. Nervös och pepp så förklarade han att Stockholm var nice och att han diggade Pet Sounds. Sen kom Christoph Waltz och pratade lite vänligt. Quentin avslutade allt lite härligt med ett "ARE YOU READY TO SEE SOME BAAASTEEERDS??!!!" och filmen började.
Filmen var helt fantastisk. Alla måste se den. Tip top Tarantino.

Idag var jag hemmafru hos Martin medan han jobbade. Jag tvättade våra kläder, dammsög, dammade av, diskade, gjorde i ordning, bakade lite hederlig amerikansk peach pie, styrde upp en middag som bestod av hemgjord tomatsoppa, ugnsgrillade morötter och eget vitlöksbröd, lyssnade på Dolly Parton och Feists Barry White-skiva, och drack samtidigt kopiösa mängder kaffe.
Min frukost var helt fenomenal också. Scrambled eggs, fruktsallad, yoghurt och kaffe.
Igår hade jag ett liknande hemmafru-utbrott. Jag köpte Granits kylväska och fyra helt nya matlådor. Sen styrde jag upp en pastasallad med penne, ruccola, spenat, mogna plommontomater, gurka, nektarin, cashewnötter, urgod fetaost och en honungbalsamicodressing. Det kombinerades med jättegoda vindruvor, två miniflaskor mousserande vin och en termos kaffe. Vi picnicade med allt det på den nya gräsmattan vid Norra Bantorget strax innan Inglourious.










Men imorgon blir lite annorlunda. Först ska jag upp kl 08:00 för att lyfta lådor, svettas och utföra lite hederlig manual labour i tio timmar. Sen ska jag hem till Örnsberg, klä mig lagom tjusigt, sminka mig så trashigt och glittrigt jag kan, dra till Martin, förkalasa lite med Martin och sedan dra till Debaser för att se Becka spela skivor in i natten. Det blir förhoppningsvis svettigt, smutsigt, aggressivt och berusat som fan.
PEPP!

1 kommentarer:

Blogger R sa...

KLART SOM FAN DET BLIR!!!

2:04 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida