torsdag

Idag har jag haft en rätt så perfekt dag. Vaknade i alldeles lagom tid för att fixa mig några lunchmackor, äta frukost, borsta håret, packa en vettig väska med allsköns välbehövda saker(DS, bok, block, cerat, kaffetermos, dextrosol, etc) och få på mig en lagom kreativ utstyrsel. Jag hann även med den tidigare bussen till skolan så jag hann dit i bra tid för att fixa mig en prima sittplats i salen. Lite vänster från mitten av mittraden.
Föreläsningen, som handlade om iscensättning/mise en scène, var helt fantastisk och mina anteckningar likaså. Jag avnjöt även lite gott kaffe från min termos under rasten.

Lunchen var händelserik, då en tjej i klassen som jag märkt av tidigare kom fram till mig i hissen och frågade rakt ut om jag var peppad på att se Citizen Kane, för hon var tydligen sjukt pepp. Vi fortsatte prata och åt lunch och hängde tills filmen började. Insåg att min nyfunna kamrat gillar film på exakt samma sätt som jag. Hon var behagligt allmänbildad och opretentiös. Kalas, tyckte jag. Under filmen drack vi mer kaffe från min termos och delade på en dextrosoltablett medan vi fascinerades av Citizen Kanes storhet.

Sedan blev det ett kort filmlånebesök på biblioteket och en trevlig promenad till slussen. När jag kom hem passade jag på att fixa min e-legitimation och skriva ner alla antagningsdeadlines och även fila på lite fotoidéer.
När Martin kom hem så fixades en bra middag och vi skrattade åt Helge Skoog i Halv Åtta Hos Mig såg sedan The Graduate, som jag ännu inte hade sett.
Nu ska vi kolla på Äppelkriget och jag känner mig inte helt anti-jobb inför imorgon. På eftermiddagen ska vi dra till ljud och bildarkivet och sedan umgås med Denise på Hellströms. Allt blir fest tror jag. Det blev kanske lite stelt och inte lika familjärt ömkande i det här inlägget, men så blir det när man har en bra dag och känner att få ner det på papper/en skrivruta i blogspot.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida