lördag

SKY CITY(CUT)

Första dagen på konferenscentret. Med mammas väns döttrar Horsan och Aissan. Läskigt. Alla var extremt renliga, proffsiga och effektiva. Jag tappade ca 3 tallrikar och mesade ur när jag skulle ta en stor bricka med skaldjurssås. Hade dessutom inte blivit informerad om att vi var tvungna att ha på oss vit skjorta, så jag blev tvungen att ha på mig en alldeles för tight, alldeles för kort, svart spandextischa. usch och lite äsch. bevittnade flygplatsrestauranghumor irl. typ skämt om Bryssel vs brysselkål, isländska nudlar, och lite annat lol. Träffade världens koolaste perser också. Han hette Hossein och vi talade om livet, kanada, arbetsmiljö, huvudvärk, flygplatser och plugg. typ Bengt Eriksson fast metrosexuell och en perfektionist.

all in all en rätt ok dag. definitivt värt med tanke på lönen, erfarenheten och människorna. mest bara segt att det är på helger, vilket betyder att jag inte kommer att få träffa erik förrän jul.
ska samtidigt kräva att få jobba vitt på koh phangan. och få stadiga arbetstider. och en lampa. om han säger nej så skiter jag i det och söker jobb någon annanstans. det är lugnt. egentligen.

jävla jobbrecension det här blev. ingen är ju intresserad. fast återigen är det ju egentligen inte ens poängen. så det är sak samma.
horsan och aissan är typ grymt sjyssta. länge sen det var jag verkligen umgicks med människor som inte hade så mycket komplex. och som faktiskt talade persiska utan att jag hade känt dem hela livet.
arlanda är dock farligt. så fort jag var i terminal fem så kände jag bara den obehagliga lusten att springa fram till en biljettautomat och beställa en sista minuten till något random land och bara dra. farligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida