måndag

Nu kommer väl ännu ett inlägg om vad jag sysslat med de senaste dygnen.
I onsdags var det till en början lite småtråkigt men trevligt. Det var så trevligt att hänga med Frida och Johan, men när det väl drog ihop sig och vi blev en del av ett sällskap som jag inte kände så blev allt lite småsegt. När vi drog från Carmen till Debaser så stötte vi på en halvstapplande trevlig mörk karl vid namnet Zulu. Som jag måste säga är det bästa namnet jag hört på länge. Så här såg han ut:










Han missförstod dock mitt fotograferande lite grann och fick för sig att det ingick i någon slags parningsritual och att vi därmed skulle ligga med varann. Han stalkade mig, Frida och Johan från Carmen till Slussen med gav upp där någonstans.
Det går alltid fel när jag spontant försöker fotografera främlingar på stan.
När vi väl kom till Debaser så kom även en viss Gustav Georg Lindström och förgyllde min kväll. Särskilt efter att Frida och hennes entourage drog hem.








Så småningom blev vi joinade av en dj:ande Becka. Efter klubbens stängning tog vi oss en fin promenad till McDonalds vid Medis och fick i oss lite snuskig föda och diskuterade många relevanta ämnen. Inga som jag minns så klart, men ändå. Jag stapplade senare hem till en fin sovande Martin och däckade bredvid honom runt 05:30.
Kvällen som följde blev en Jurassic Park-kväll efter ett enhälligt beslut mellan mig och Martin. Jurassic Park, makaronilåda med kronärtskocka, oliver, svamp och fetaost, och hembakad peach pie. WIN WIN!










Fredagen blev dock episk. Jag drog mig till Mattias fagra boning på eftermiddagen för att laga Borstj med honom, syster Sandra, Denise och hennes kusin Andres från Colombia. Borstjen blev fantabulös och vi joinades senare av Martin och Susanna. Innan avgången drog vi ner en flaska bubbel och sedan drog vi oss bort till Trädgården för att inta öl och vara generellt festliga.
Trädgårn var fylld med folk man kände sisådär men som inte sa hej, och ännu fler människor man sett överallt för att de är människor som vill synas överallt. Denise var i total party-mode till min förtjusning och efter tio fick vi sällskap av både Adina och Becka. Då ölen var billig, och musiken helt ok så blev det mycket stående konversation och även lite lite dans.








När jag började tröttna så drog jag, Becka och Adina bort till Strand för att kalasa lite mer. Det blev mer prat över hög musik än just kalasande men det var win win ändå iochmed att sällskapet var grymt.
Efter Strand drog en trött Adina hem medan jag och Becka följde med hennes helvuxna manskamrater bort till en lya på Skånegatan. De bjöd på taxi, och när vi kom till den urtjusiga lägenheten så bjöds vi på Galaxylikör och varsin Gin/Tonic.


































Jag började se blänket av den gyllene buren. Men sällskapet var gott för tillfället och Becka och jag proceeded med att hala fram oneliners och en stor parad av politiskt inkorrekta skämt. Männen var uppenbart vuxna och tom. lite fascinerade av vårt underliga beteende. Har jag för mig iaf.
Vid femtiden började dock tröttheten bli alltför påtaglig så jag masade mig bort till Martin då jag hade glömt mina Örnsbergsnycklar hos honom. Innan det hann jag iofs ta en tupplur i en solstol utanför hans hus och även en kortis i trappuppgången.







KALAS!

Dagen efter blev betydligt mer wholesome med ett mammabesök, receptgullande i Vasaparken, fantastisk middag och filmen Amadeus.
Just idag blev mest tvtittande, promenerande genom stan med Martin och sedan indisk takeout och filmen Ghandi. Vi håller oss till Life Stories-filmer nuförtiden.
Men tänk! Imorgon blir det picnic i Humlegården, jag får äntligen träffa Erik igen och snart blir det förhoppningsvis en Rytmus Girl Crew-reunion. Och det är precis lika GAY som det låter!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida