lördag

Jag har haft en bra vecka men allt är kaosartat.
Drömmer dåligt varje natt och känner mig konstant smutsig, rörig.
Det kanske behövs lite självständighet. Men vilken självständighet är det när jag inte ens har cash nog att betala någon som helst hyra. Alla pengarna går åt dyr Ica-mat som jag inte kan påverka. Jag har aldrig riktigt känt av klassfrågan i mitt eget liv. Eller hur den kopplar sig själv till mitt genus. Allt i mitt liv just nu känns som en balansgång mellan att anpassa mig(aka. min vardag, min ekonomi, mitt lägenhetsletande, mitt sätt att umgås.) till en standard jag inte har råd med och inte anpassa mig(aka. börja bråk, konflikt och dålig stämning) genom att leva som den genomfattiga 20åriga framtidsförvirrade människa jag är.

Jag pratade med Jenny och Linda på telefon igår. De har flyttat in i Lindas brorsas 1a på 30 kvm och har köpt fina teakmöbler tillsammans. Tom. mina arbetslösa, hippieglada fd. housemates har lägenhet och rötter.

Jag våldgästar. Hela tiden. Hos Martin där ingenting någonsin är i ordning, eller hos Mamma där saker har en tendens av att försvinna och bråkas över, eller hos min far som inte har plats nog för sin egen pubertala familj. Erik, den enda andra personen som får mig att känna mig stabil, har flyttat och har skaffat liv och äkta problem, som han bör göra.
Ingenting och ingen är enkel längre och jag vill mest bara åka tillbaka till Östra Grevie, gömma mig i min städskrubb som kallas sovrum och försova mig till digital bild-lektionerna. Jag saknar doften av gammalt trä som kändes tråkigt förr men som känns betryggande nu. Jag vill sitta på taket med Jenny igen och röka en cigarett och prata om obskyra fakta.
Kanske borde ställa mig i en bostadskö och flytta tillbaks till Malmö. Jobba på ett dagis i Rosengård och handla billig frukt på helgerna.

Jag vet ingenting egentligen och allt jag säger nuförtiden tar folk illa upp av. Jag är trött på att bråka om det som känns självklart. Låt mig vara. Låt mig tänka dumt. Låt mig vara kombinerat egocentrisk och neurotisk och nonchalant.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida