lördag


Jag sitter på balkongen vid medis, dricker lite överbliven gin och lyssnar på Rufus Ws Judy Garland-konsert. Ska träffa Becka och Nadja om två timmar och dricka alkohol för första gången på väldigt länge. Just nu känns det som att allt tar för lång tid.
Jag börjar tröttna på TVn som tidsfördriv så det blir balkongen, kofta, halsduk och den lyxiga känslan av att ha wifi utomhus också.
Det sitter ett par fotbollsfyllon borta vid solstolarna och vrålar. Det bidrar till stämningen. Snygg kontrast till den fräsiga bögjazzen.

Nu är vår tid i päronens lägenhet slut. Lite sorgligt men det känns ändå lite småskönt att kunna lalla runt i Martins pyttelägenhet igen. Bara två meter till toaletten istället för 15. Denna kommande vecka tänker jag jobba. Inte banga. Det kanske blir lite jobb på Panduro igen. Who knows. Det känns lite jobbigt, men det vore banne mig lite trevligt att få ordentligt med pengar i november-december.

Saker jag ska göra när jag har pengar igen.

- skaffa ett ID-kort
- betala av min biblioteksskuld på 534:-
- gå till tandläkaren
- fixa en bra, snäll ansiktstvål
- betala min sena kursavgift och få mitt ÖG-diplom
- köpa skivor igen

Skivor och tvål är den enda lyxen jag ser fram emot. Allt annat känns dött. Av olika anledningar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida