lördag

Det blev lite färg. Jag vet inte riktigt varför. Stilrenhet fungerar liksom inte längre.

Den här helgen firar jag och Martin vår ettårsdag/natt. Idag blev det lite äppelmässa på kulturhuset, aka. goda smakprov. Sen åkte vi buss och upptäckte en fin, helt folktom park vid Garnisonen. Vi satt i solen på en fin bit gräs och intog en delilunch från NK. Fried rice, edamame, tzay-spett(OMG!!), linsröra och cacikyoghurt. Lite fina ekoäpplen och italienska mousse-desserter till efterrätt. NOMZ.
Imorgon blir det fancycakes med brunch på Moderna och Killinggänget på Dramaten. Pepp.

Just det. Nu i veckan började jag jobba! Jag fick äntligen jobb i Viktor Rydbergs Vik. Pool genom att bullshitta mig fram lite. Efter en utbildningsdag så fick jag börja jobba på en förskola vid stadion med 1-3åringar. Vilket var episkt skoj. Jag var sjukt skraj till en början men ungarna var så himla fina och blöjbytena var inte alls läskiga och snorigheten låg på minimum. Det blev många bajs/sandkakor i lådan, mycket kramande, ukulelespelande(!!), matkrigande och allmän barnhysteri. Jag tog tom. ett par bilder på de små liven. Jag fick en fin recension av personalen också vilket var pepp.
Jobbigt nog avbröts mitt vikariat på torsdag när min hals svällde upp som en ballong. Gay. Men jag håller mig förhoppningsvis immun ett tag till.

Jag och Martin hade en diskussion om att man kanske skulle försöka få svinflunsan nu. Typ gnida sig mot snuviga människor på tunnelbanan och få det gjort så att man slipper ha det under julen eller nåt.

Snart blir det lägenhetsjakt också. Får se hur det går.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida