fredag

Jag letar jobb, bakar cupcakes, går upp sent varje morgon, dricker snuskiga mängder kaffe, leker kattvakt på Norrbackagatan och lackar stort på att min kamera vägrar fungera.

Jag är oftast uppe en dryg timme efter att Martin gått och lagt sig på vardagkvällarna. Han andas djupt och tungt och fint och påminner mig om att när allt annat suger röv och alla kompisarna är dumma och mitt liv är helt poänglöst så finns det alltid en varm säng med mjuk hud och en famn som är öppen två meter ifrån där jag sitter.

Nu har jag druckit en kopp pepparmyntste med mycket socker. Imorgon ska jag gå upp när Martin drar till jobbet. Alltså kl 8. Då ska jag äta en redig frukost med äpple och lite yoghurt och kanske några gojibär och en fin kopp kaffe och sätta på en bra film.
Sen ska jag ut och hämta mina gamla träningsbyxor och mina gympaskor. Jag har inte sprungit en enda meter sen jag kommit hem från Malmö och det börjar kännas i fötter och rygg.
Efter det ska jag kanske sätta mig på Edenborg en sista gång innan de stänger och dricka lite mer kaffe. Sist tänker jag köpa en glasflaska att ha saft i. För att komplettera mitt picnicset.

Snart åker Erik på riktigt och det gör mig ledsen. Det känns som slutet av ännu en era.

Min framtid börjar bli mer och mer obestämd. Därför fokuserar jag mer på småsaker. Som storstädning av Martins etta, Gordon Ramsay, prylsamlande, bakande, The Ellen Degeneres Show, hårprodukter och rosaglittrigt smink. Den gyllene buren gör ännu en cameo.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida