söndag

Ikväll drog Denise, min nya husgranne, mig på fest hos nästan-främlingar i Axelsberg. Ett allmänt känt faktum nuomdagarna är väl att jag är ytterst dysfunktionell bland folk jag inte känner. Oftast är jag antingen alldeles för familiär och lite creepy med sandnegerskämt, sexskämt och diverse referenser till mina bröst. Eller så blir jag stel som en friterad aubergine i kylskåp(just nu känns det som en bra liknelse.) och klämmer ut awkward kommentarer var tredje timme.
Just ikväll var väl ett bevis på att denna fas börjar nå sitt slut. De jobbiga ämnena låg på minimum, jag drog ETT enda sandnegerskämt, två personer sa att jag verkade grymt vettig och jag dansade utan issues. Fest.
Jag gjorde detta ikväll:
- hoppade i en trampolin(iiiihk)
- träffade min högstadieförälskelse. och skrattade ändlöst inombords åt allt ironiskt i situationen.
- stötte på live-versionerna av chocolate bear, vanilla bear och caramel bear.
- dansade bugg. våldsamt. med tidigare nämnda högstadieförälskelse.
- drack dacquiries tills min magsäck sprack
- träffade en av Fridas genusklasskamrater och hamnade i en lång diskussion om kursmaterial.
- hade ännu en lång diskussion om mainstream teologi med en fd. jude/katolik som numera ansåg sig vara buddhist, en protestant och en hardcore gudshatare. Med mig, den föredetta mormonen blev detta den perfekta kompotten.
- spelade ett ölspel utan like.
- kastade hat på batman
- skrek texterna till Deceptacon. Ännu en gång.


Imorgon lär jag Denise, Zarah och några andra dra på båt ut till Åland och fylla på våra alkoholförråd. Sen ska jag och Martin vara mysiga och äta gott. En sen brunch kanske det blir.


Jag har nästan fått jobb förresten. Efter all smärta och depression. Victor Rydbergs Vikariepool kanske vill ha mig efter att jag kompletterar deras utbildning på onsdag. Tummen upp.


Jag och Martin har även fått en ekolåda av Moder Peterson. (Lycka) Mycket gott har lagats.






En annan blogg är på g. My favourite things-aktig. Vi får se om det håller. Om det gör det så får ni en länk.


Gay gay gay. Dags att pömsa.
Natti.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida