fredag

Nä. Det här går ju inte längre. Jag gnäller ju bara nuomdagarna.

Måste ursäkta mitt tidigare inlägg lite grann. Det var en lång, ensam, arbetslös vecka. Kändes mest som en kontrast. För ett år sen hade jag fler nära, fylleglada kompisar än jag någonsin kunnat önska mig. Och en fantastisk pojkvän och utbildning to boot. Nu har jag iofs nästan lika många nära kompisar(fast mindre fylleglada, mer monogama och betydligt mer deprimerade.) som är lika fina. Och fortfarande samma fantastiska pojkvän, som jag dessutom fått den stora äran att få bo med. Den episka utbildningen uteblir. Istället torkar jag bajs och läser pekböcker med treåringar. Men det är dock betydligt bättre än att fritera pommes och sticka köttbitar i en plastgrill. Eller att få stressproblem av att stå i kassor med långa köer.
Nu behövs det mest en lägenhet, och lite mer självförvärvade pengar. Och lite intressen. Innan jag muterar och blir en del av verklighetens folk. Ack. Fredagsmyset som man föraktar och hellre flyttar till en intetsägande tisdag då den gör lite nytta och känns rebellisk.

Idag hade vi filmkväll med Erik, Gustav-arna och Martin-arna. Det blev Thumb Wars och Barbarella.
Och imorgon ska jag och Martin äta lunch med hans 'rents och titta på glasögon för min mullvad till pojkvän.

Den här bilden tog Alex jävligt länge sen. Den får illustrera mitt humör.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida