tisdag

Denna helg var givande. Trots Martins frånvaro.
I fredags, efter många besvärliga telefonsamtal så kom Mattias och Susanna på besök. Det var enormt trevligt. Vi kollade på dålig TV, drack vin, åt chips. Trevligt trevligt.

I lördags var det kalasdags. Erik kom och åt middag med mig innan det var dags för Martin Hs spelning på Marie Laveau. Vi tog även tillfället i akt och spelade lite musik. Vi började vässa på låtarna inför vårt lilla jazzgig. Det var behagligt att sjunga lite igen.

På ML insåg jag verkligen varför jag undvikt såna ställen så länge. Tackolov låg jag lite under radarn. Helt svartklädd, stor skitig tröja, stor lugg som täckte halva mitt smutsiga, trötta ansikte och en kånkig portfölj. Och det jag menar med att jag låg under radarn är mest att jag inte utsattes för snygga-tjej-blicken. Den där analytiska, hotfulla blicken man får om man ser någorlunda fräsch ut bland andra tjejer som ser någorlunda fräscha ut. Usch, kan vi inte bara le mot varann och vara trevliga?

Men hursomhelst, aftonen blev bättre. Jag träffade mycket folk jag inte kände/hade träffat på länge och var läskigt social för att vara jag. Natten avslutades dock med bråk. Erik tyckte att jag inte hade någon koll, och jag tyckte att han var alldeles för ynklig. Fyllebråk, fy så jobbigt.

Men här får ni en tjusig bild på Erik iallafall, den ska bli hans facebookbild:


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida