onsdag

Jag har alltid hatat ordet Vardagslyx. Det känns som att det är stressade trebarnsmammors ursäkt att dricka ett glas vitt på en torsdag medan ungarna kollar på Hannah Montana-DVDn. Eller slösa lunchtimmen på att köpa en plastig elvisformad tvålpump på Lagerhaus. Dumma onödiga saker som medelsvensken gör för att distrahera sig från sina idiotiska jobb med meningslösa titlar som exekutiva produktionskonsulter, på anonyma företag som producerar något helt onödigt. Typ metallunderdelarna på Pringlesburkarna.
Men ack! Ikväll har jag förstått!
Martin är på turné nu och det enda jag gjort sen han åkte igår morse är jobba, glo på datorn och åka kommunaltrafik då mitt jobb ligger bakom fåren som ligger bakom fåren. Jag äter bara yoghurt och bröd för att jag är genomfattig. Men för en timme sen så borstade jag tänderna första gången på tre dygn med sprillans ny tandkräm och följde upp med att tvätta ansiktet och använda försvarets hudsalva på mina kylskadade nariga läppar. Helt plötsligt var jag lycklig, lite så där tillfälligt och behagligt. Det är väl vad man kallar Vardagslyx? Eller svenssonpoäng kanske.

Det här är den första bilden som google ger mig när jag söker på Vardagslyx:



Nu går jag och lägger mig fint och tidigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida