måndag


 
har gjort idag:
  • betalat ohyggligt stora mängder pengar till centrala studiestödsnämnden.
  • betalat både hyra och skuld
  • kollat på ett halvt avsnitt av The Wire
  • rensat avloppet under handfatet. grönt slem, gegg och hår.
  • handlat mat på Willys Hemma
  • lagat linsgryta till middag
min helg har bestått av att:
  • dricka vin hos Zarah i hennes nya lägenhet
  • få en dålig reaktion på vinjäveln och spy kaskader hela fredagnatten+lördagmorgonen
  • ha feber, flyta in och ut mellan medvetet/omedvetet tillstånd och få läskiga feberhallucinationer
  • sova 13 timmar per natt
  • spy upp mer. denna gång vatten, yoghurt och kokt ris
  • grina till disneyfilmer
allt har känts så ovärt att jag bara vill dränka mig i den gröna pöl av gegg som samlats under handfatet.

för övrigt så har jag börjat skissa lite och börjat läsa En Rövarhistoria. Det känns nästan lite ansträngande med en sådan liten mängd genuin syssla.
Hur fan klarade jag av att läsa avancerad litteratur, lyssna på stora mängder gammal och ny musik, kolla på filmer, fotografera, träna, fika med kompisar, köpa skivor, gå på konserter, läsa morgontidningen, gå på cinemateket/vanlig bio, ligga runt, rita, skriva tentor, vara sjukt internetaktiv, bråka med båda av mina föräldrar regelbundet, organisera SUGpubar, ha en katt, mata katten, spela i band, ha en stadig pojkvän, spela teater, ha utekvällar minst två ggr per vecka, öva sång, handla kläder OCH lyckas avsluta gymnasiet/universitetskurser med hyfsade slutresultat? Det verkar helt inhumant nu i efterhand.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida