onsdag

Dag 06

Min dag

En himla perfekt dag att behöva beskriva.

Jag vaknade 05:00. Gullade med en varm, morgonmysig Martin. Kände lite ångest.
Åkte till centralen 06:10. Hoppade på tåget till Sundsvall.
Helvetet börjar.
X2000 är ett ljuvligt svajande tåg. Den har inte samma balansplatta i grunden på varje tågvagn.
Illamåendet började direkt. Vid Gävle fick jag och kroppen nog. Jag spydde i 7.8 mil. Mest galla. Mellan Söderhamn och Sundsvall låg jag utslagen på min plats. Efter en smärtsam promenad hem låg jag även utslagen på min egen soffa i sex timmar. Spydde upp allt vatten jag drack.
Vid 17:00 klev jag upp och lyckades få i mig en kopp ljummet, jättesött te.
Vid 18:15 gick jag på redigeringsföreläsningen. Stressade och skrev ut ett kvällstidningsuppslag. Fick asbra feedback på det. Läraren i fråga sa att vi hade gjort den bästa toppredigeringen i gruppen. Kroppen piggnade plötsligt till.
Sen vandrade jag till Hemköp i snöstorm. Köpte brysselkål, bröd och margarin.
Nu tvättar jag kläder. Jag börjar känna mig illamående igen. Tvångsåt några skivor bröd.

Miserabel men ändå rätt vettig dag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida