söndag

Hej.
Jag suger.
Ultimata beviset på att jag inte kan vara trogen till någonting. Förutom Martin. Och Facebook. Och ägg.

Äsch. Det var ändå inte så kul att skriva så mycket om sig själv ändå. Jag skriver hellre om nya filmer, lustiga djur och fin mat.

Men jag kan göra en liten uppdatering om mitt liv:

Sundsvall är täckt av snö. Det är cpkallt och jättehalt. Jag vill dö.
Nästa vecka har jag en tenta i Media, kultur och samhälle. Största flumkursen ever.
Imorgon(aka. om tre timmar) ska jag åka till Leksand för att göra en fotostory. Subjektet är hemligt för tillfället.
Just nu går jag även en kvällskurs i dagspressredigering. Det är riktigt kul. Och jag tror att jag är rätt skillad ändå. Lite lustigt att jag älskar det som Martin jobbar med. Jävla inavel.
Jag börjar långsamt få lite karriärpepp också. Funderar på vad jag skulle bli bra på, hellre än det jag skulle tycka är coolt att syssla med. Jag tror att jag skulle bli en storslagen bildredaktör. Det vore också jävligt kul. Vi får se.
Jag fixar även praktik nuomdagarna. Två veckor i mars. Det blir ev. Direktpress innerstadsredaktion eller Ordfront Magasin. Fest.
Allt i mitt liv kretsar kring utbildningen. Det har fan aldrig hänt förut. Inte ens Martin distraherar så mycket. Han agerar mer symbolisk videochatt-kramkompis om kvällarna när jag har pluggpanik och sällskapssjuka.

Just nu. Alltså just i den här exakta stunden, så ser jag verkligen fram emot julen. Egentligen borde jag inte göra det för att jag har en tenta i massmedierätt så fort jag kommer hem till Sunkan, men ack. Tre veckor i Stockholm. Staden som har ramenrestauranger, biografer som visar fler än fem filmer, lägenheten med tv:n man inte behöver kisa för att titta på, och kompisar som inte skrattar åt mig när jag säger "räkor". Och Martin så klart. Vi ska se jättemycket film, äta jättefin mat, skratta åt alla som är jättedumma, och sen ska vi kramas jättelänge. Awe. Some.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida